מנהיגות



קהל היעד: כיתות א-ג
תחום הדעת: מולדת
שמות הסטודנטיות: מאי קרביץ, חן בלושטיין, בר אוריין חפוטה

מטרות השיעור:
       התלמידים יזהו את מנהיגי ישראל
       התלמידים יכנו בשם את תכונות המנהיג
       התלמידים יתנסו בדרך למידה חדשנית - חדר בריחה

סיפור המסגרת (הוצג לתלמידים כסרטון):
 "השנה היא 1946 וליהודים אין מדינה. הם מפוזרים בעולם ומחפשים להקים מדינה בארץ הקודש. יש המון קשיים סביב הנושא, המון עמים לא רוצים שנקים מדינה ואנחנו צריכים למצוא את המנהיגים שיוכלו להקים מדינה ליהודים בארץ ישראל. האם אתם חושבים שתצליחו?
על מנת להקים מדינה אנו צריכים לדעת מה יהיו הגבולות שלה. חפשו את חלקי הפאזל והרכיבו את מפת המדינה אותה תרצו להקים".



משימה ראשונה:
 על התלמידים לחפש חלקי פאזל המוסתרים ברחבי הספרייה. חלקי הפאזל מרכיבים את מפת המדינה. בגב המפה השלמה - מסתתר כתב סתרים.



משימה שנייה:
על התלמידים לפענח את כתב הסתרים. כתב הסתרים בנוי מתמונות של מנהיגים. כל מנהיג מסומן באות. בחדר מסודרות תמונות המנהיגים, כשבגב כל תמונה מופיעה אות. על התלמידים להתאים בין האות לבין התמונה המתאימה בכתב הסתרים וליצור את ההוראה "לכו למחשב האדום/הכחול/הצהוב/הירוק" (על פי צבע הקבוצה).


משימה שלישית:
על התלמידים לגשת למחשב על פי סימון הצבע. בראש המסך מוחבא שקף. על התלמידים להזיז את העכבר ולחשוף על גבי המסך ארבע מילים בעלות אותיות חסרות. באמצעות השקף יש לגלות את ארבע התכונות. בתחתית השקף ייכתב כתובה ההוראה:"קחו את המפתח וחפשו את התכונות בקופסאות השונות."



משימה רביעית:
בחלל הכיתה מסודרות קופסות; בכל קופסה יש כרטיסיות שעליהן כתובות תכונות שיש או שאין למנהיג.
התלמידים נדרשים לחפש בין התכונות השונות את ארבע התכנות שמצאו קודם לכן בשקף. בגב כל כרטיסייה כתובים תרגילים בחשבון. על התלמידים לפתור את התרגילים ולמצוא ארבע ספרות חד ספרתיות מ-0 עד 9.

משימה חמישית:
כדי למצוא את הסדר הנכון לפתיחת המנעול, התלמידים נדרשים לחפש תרשים בעזרת זכוכית מגדלת המסביר להם מהו הסדר הנכון לכתיבת הקוד. כדי לאתגר את התלמידים בפתרון המשימה,  יש בקופסות פתקים עם משפטים כגון "לא, זה לא", "חפשו אחר", "נסו שוב" וכדומה.

סיום:
מציאת התרשים הנכון מגלה את הקוד 1948. באמצעות הקוד יש לפתוח את מנעול הדלת למדינת ישראל הבנויה. מיקומה של "מדינת ישראל הבנויה" הוא המקלט; על גבי דלת המקלט מצוי שלט "ברוכים הבאים למדינת ישראל!"

אין תגובות: