אוצר מילים באנגלית - בעלי מקצוע ומקומות


קהל היעד: כיתות ד'
תחום הדעת: אנגלית
שם הסטודנטית: ליאל רבינוביץ'

מטרת השיעור:
●       תרגול קריאה וזיהוי מלים באנגלית בנושא בעלי מקצוע ומקומות

סיפור המסגרת (הוצג לתלמידים ע"י המורה ):

המורה נכנסת לכיתה ומעמידה פני מחפשת מפתח. היא מבקשת מהתלמידים להסתכל סביבם ולבדוק האם הם מוצאים את המפתח לכיתה. משלא מצאו מחלקת המורה לכל קבוצה מעטפה בצבע שונה. הקבוצות פותחות את המעטפות כאשר במעטפה מכתב ובו כתוב באנגלית המשפט הבא: המורה איבדה את המפתח לכיתה. אתם השוטרים כעת ועליכם לעזור לה למצוא את המפתח. שימו לב היא אבדה אותו כשהייתה בבית הספר. 

תחנה ראשונה- בית הספר:
(המרחב הכיתתי חולק ל 4 תחנות)
לפי מה המכתב, שהוא הרמז  הראשון התלמידים ניגשים לתחנה הראשונה שהיא בית הספר (ישנו שלט שכתוב באנגלית בית ספר). שם כל קבוצה לוקחת לעצמה דף (לפי צבע הקבוצה) ועליהם לפענח צופן. כאשר התלמידים מפענחים את הצופן בצורה הנכונה מתגלה הרמז לתחנה הבאה שהיא הפארק.




  

תחנה שנייה - פארק: 
בתחנת הפארק לכל קבוצה מחכה כובע בצבע הקבוצה ומעטפה. בתוך המעטפה ישנו פתק ומילים מבולגנות באנגלית. בפתק כתוב הרמז הבא: כאשר המורה הייתה בפארק היא ראתה ליצן. עליכם למיין את המילים רק של בעלי המקצוע לכובע הליצן. מאחורי המילים ישנה תמונה חתוכה. אם  המילים ממוינות נכונה, על הקבוצה להרכיב פאזל מהתמונה. כאשר הפאזל הורכב מתגלה התמונה השלמה הבאה:





על התלמידים להסתכל מתחת לשולחנם שם ישנו בלון בצבע הקבוצה ובתוכו הרמז הבא: ללכת לתחנת כיבוי אש.


תחנה שלישית- תחנת כיבוי האש:
בתחנת כיבוי האש לכל קבוצה מחכה מעטפה, בקבוק עם מדבקה בצבע הקבוצה ובתוכו דף שרוף בקצוות (צופן סודי). במעטפה כתוב: חברה של המורה היא כבאית. כדי לכבות שריפה עליכם לשפוך עליה מים. על התלמידים להבין כי עליהם למלא בבקבוק מים ולשפוך מעט על הדף בכדי שיתגלה הצופן הבא: ללכת לקולנוע.


תחנה רביעית- קולנוע:
בתום המשימה השלישית כל קבוצה ניגשת לתחנת הקולנוע שם מחכה לכל קבוצה דף טריוויה עם מדבקה בצבע הקבוצה וטבלת תשובות ריקה. התשובות לשאלות כתובות באותיות שונות כאשר על כל קבוצה להקיף את התשובה הנכונה לשאלה. כאשר התשובות הוקפו, על הקבוצה לכתוב בטבלת התשובות את האות של כל תשובה בכדי שיתקבל המשפט הבא: בתוך תיק המורה.


סיום:
בסיום פתרון דף הטריוויה וקבלת המשפט, הקבוצות ניגשות לתיק המורה שם נמצא המפתח לכיתה.

תגובה 1:

michalhaspel אמר/ה...

מקסים מקסים מקסים
מפי מורה חאנגלית